Inczeffy Patika

és magán szakorvosi rendelő

2131 Göd, Pesti út 86.

Telefon: +36 27 336 150
E-mail: kalabe@inczeffypatika.hu
Nyitva tartás:
Hétfő - Péntek: 7:30 - 19:00
Szombat: 7:30 - 13:00

Mit néznek meg a nők először a férfiakon?

Érdekességek2021. november 15.

Úgy tartják, hogy a férfiak elsőként a női lábakra és dekoltázsra figyelnek fel. De hová pillantanak elsőként a hölgyek? Testalkat vagy valami teljesen más dolog érdekli őket? A Makeup feldolgozott egy kutatást, ahol elárulták legféltetteb titkaikat az ellentétes nemmel kapcsolatban.  

Cipő

Milyen cipőt kell viselnie egy férfinak ahhoz, hogy elcsábítsa a kiválasztott hölgyet? Könnyebb lenne megmondani, milyen cipőt ne. A lábbelik ne legyenek túl öregek, elhasználtak, ez nagyon igénytelen kisugárzást kelt. A túl olcsó cipő alacsony fizetésről árulkodik, de nem szükséges túl drágának sem lennie: a lényeg, hogy illeszkedjen az öltözékhez. Legyen tiszta, de nem túl feltűnő darab.

Illat
 
Illat A férfiak a szemükkel szeretnek, a nők pedig az orrukkal. A férfi minden jó tulajdonsága elrontható egy rosszul választott parfümmel. A lányok nem szeretik a túl erős, megszállott illatokat, vagy amikor a kiszemelt tetőtől talpig kölniben fürdik. A egjobb, ha a pasi az első találkozón könnyű dezodort és a tiszta természetes illatot visel. Még valami: aki az első találkozáskor izzadságszagot vagy cigarettafüstöt áraszt magából, a legtöbb nő számára esélytelen. A https://makeup.hu/categorys/3218/ linkre kattintva számos parfüm elérhető, a bal oldalon található alkategóriák pedig segítséget nyújtanak a leginkább személyiséghez illő parfüm kiválasztását.

Kezek

Bármilyen furcsán is hangzik, a nők kifejezetten megnézik a kezeket. Természetesen nem kell manikűröshöz járni, vagy minden este hidratáló krémet alkalmazni, csupán törekedj az ápolt megjelenésre, és figyelj a körmök tisztaságára, hosszára!

Köszönés

Az üdvözlés lehet egy szia, hello, akár egy csá... A fő, hogy elég hangos és magabiztos legyen, barátságos mosollyal párosítva. Tehát ügyelj köszönéskor a szemkontaktusra - ne ereszd le a tekinteted!

Haj

A frizura is nagyon fontos, itt nincs általános szabály, mivel mindenkinek más az ízlése. A piszkos, kellemetlen szagú, ragadós haj azonnal elkerget minden nőt.

Óra / telefon 

Itt szintén nem kell túlzásokba esni, tehát nem egy Rolex óra az elvárás, inkább egy olyan darab, ami kifejezi a stílusod. Ügyelj arra, hogy sportruhához sportos kiegészítő illik, elegánshoz pedig elegáns. A telefonoknál is igaz, hogy nem a legdrágábbra, inkább egy igényes, szép tokban lévő, nem össze-vissza tört darabra figyelnek fel a nők, ami azt mutatja, amit az illatod: - hogy igényes vagy!

forrás: Harmonet.hu
hírek, aktualitások

Borozgatunk, iszogatunk?

2025. november 13.

Sorozatunkban kedves, mosolyogni való, humoros, netán túlzásokba eső régi reklámokból, szövegezésekből szemezgetünk.

A reklámok egyfajta korjelzők. Jellemzőek az adott korra, amikor azok készültek, mert a háttérben ott búvik egy adott szakma, hivatás általános története, fejlődésének pontjai. A reklámábrázolás fejlődése során nyomon követhetjük a betűvonás stílusjegyein, a nyomtatási technikák fejlődésén túl a szájhagyomány, a képi ábrázolás és az írásbeliség időbeli alakulását.

A szakemberek szerint a reklám csírái már az ókorban fellelhetők. Kialakulását és a reklámeszközök használatát jól végigkísérhetjük a gyógyszerészet fejlődésének mezsgyéjén. Szinte a gyógyszertárak létrejöttének pillanatától megfigyelhetőek azok a jelek, amelyekkel az orvosgyógyszerész, majd később az önállóvá vált patikus felhívta a betegek figyelmét a szolgáltatása iránt. A bútorzat, az edényzet, a csomagolóanyagok, az ajándék- és reklámtárgyak mind-mind az adott gyógyszertár ismertségét voltak hivatottak fokozni és terjeszteni. A gyógyszerészet – kialakulása és története során – élen járt a reklám fejlesztésében és a reklámeszközök kialakításában.

Régen is a különböző reklámok közül a termékreklám volt a legmarkánsabb. A termékreklám a kommunikáció része. Reményt ad és ígéretet tolmácsol, leginkább, hogy döntésre, vásárlásra ösztönözzön. Így volt ez régen is, és így van ez ma is.

Lelki egészség megőrzése könyvek segítségével

2025. november 12.

Szórakoztató olvasmányok, önismereti és pszichológiai könyvek, valamint klasszikus és szépirodalmi alkotások – ezeket olvassák leggyakrabban a Libri olvasói stresszes vagy nehéz élethelyzetekben. A könyvkereskedő az olvasás és a mentális egészség kapcsolatát vizsgáló, több mint 700 fős, nem reprezentatív felméréséből kiderült, hogy a válaszadókat leginkább a saját nehézségeiktől való eltávolodás, a hétköznapokból való kizökkenés segíti a problémás élethelyzetekkel való megküzdésben.

Ma világszerte több mint 1 milliárd ember küzd valamiféle mentális betegséggel – vagyis a lelki problémák minden 8. ember életét megnehezítik. A Libri arra volt kíváncsi, hogy milyen szerepet játszanak az olvasók életében a könyvek – éppen ezért a könyvkereskedő egy a könyvek és a lelki egészség kapcsolatát vizsgáló online felmérést végzett, amelyet több mint 700-an töltöttek ki.  

A kutatásból kiderült: az olvasók csaknem 98 százaléka szerint a könyveknek szerepük van a lelki egészség megőrzésében, és mintegy 94 százalékuk szerint segítenek a nehéz, stresszes vagy kritikus élethelyzetek átvészelésében is. A kérdőív válaszai alapján úgy tűnik, a legtöbb olvasónak saját tapasztalata is van ezen a téren: 53 százalékuk gyakran, egyharmaduk (29,4%) mindig, majdnem 16 százalékuk pedig alkalmanként olvas, ha lelki nehézsége adódik.  

A felmérésben a Libri az olvasmányok típusára is rákérdezett: a nehéz, stresszes helyzetekben válaszadók háromnegyede (74,5%) kifejezetten könnyed, szórakoztató irodalmat keres, ugyanakkor több mint harmaduk (37,6%) önismereti, önsegítő vagy pszichológiai témájú könyvekhez is szívesen fordul, míg 34 százalékuk klasszikus vagy kortárs szépirodalmat olvas.

Miért lényeges a megfelelő fehérjebevitel?

2025. november 12.

A Danone Magyarország és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) közös, 320 dietetikus szakembert bevonó felmérése rámutatott: bár a szakemberek szerint a fehérje az egészséges étrend egyik kulcseleme, a magyar lakosság tudatossága ezen a téren továbbra is hiányos. A dietetikusok 70%-a úgy véli, hogy csupán kisebb hányad ismeri a fehérjék valódi szerepét a kiegyensúlyozott táplálkozásban.

A felmérés* szerint a fehérjebevitel a dietetikai tanácsadás egyik leggyakrabban felmerülő témája: a szakemberek több mint 80%-a rendszeresen vagy alkalmanként kap kérdéseket páciensektől. Leggyakrabban az egyes ételek fehérjetartalma, a különböző diétákhoz kapcsolódó szükségletek és a sportoláshoz kötődő fehérjebevitel érdekli az embereket.

A dietetikusok elsősorban a változatos, állati és növényi forrásokra egyaránt építő fehérjefogyasztást javasolják, ugyanakkor tapasztalataik szerint a páciensek inkább az állati eredetű fehérjékre – húsokra, tejtermékekre, tojásra – építik az étrendjüket, míg a növényi források fogyasztása háttérbe szorul. A szakemberek szerint az optimális fehérjebevitelre különösen nagy figyelmet kell fordítani többek között műtétek után, vegetáriánus és vegán étrend követésénél, időskorban, több betegséggel együtt élő pácienseknél, valamint emésztési problémák esetén.

A fehérje legfontosabb élettani előnyeként a dietetikusok 87%-a az izomtömeg fenntartását emelte ki, de sokan hangsúlyozták az immunrendszer támogatását (68%) és a testtömeg-karbantartásban betöltött szerepét (65%) is. Ugyanakkor megosztottak abban, hogy a lakosság inkább túl kevés vagy túl sok fehérjét fogyaszt: 40% alul fogyasztást, 43% túlfogyasztást tapasztal a praxisában.