Inczeffy Patika

és magán szakorvosi rendelő

2131 Göd, Pesti út 86.

Telefon: +36 27 336 150
E-mail: kalabe@inczeffypatika.hu
Nyitva tartás:
Hétfő - Péntek: 7:30 - 19:00
Szombat: 7:30 - 13:00

Fogyás 40 felett? Nem egyszerű, de nem is lehetetlen!

Érdekességek2021. november 22.

A rendszeres testmozgás és az életkor speciális igényeihez alkalmazkodó, kiegyensúlyozott étrend kiemelten fontos ebben az életszakaszban.

fotó: 123rf.comA negyedik X után könnyen azon kapja magát az ember, hogy egyre könnyebb szaladnak fel a kilók, de egyre nehezebben mennek le, hogy aztán még könnyebben jöjjenek vissza. Hiába a fogyókúra és az edzés, a mérleg alig mozdul. Ez valóban fair. Negyven felett sajnos csak az életmódváltás segít, a yoyo-effektus miatt a kampányfogyókúrák inkább többet ártanak, mintsem hogy használnának. 

Az életkor előrehaladtával megváltozik a test zsír-izom aránya – és nem az izom javára. Mivel az izom energiát használ fel, ha csökken az izomtömeg, csökken a felhasznált energia is. Változatlan életmód mellett aztán idővel ez az energiafelesleg zsír formájában raktározódik, és a mérleg egyre többet mutat.

Mivel negyven felett a bőr veszít a rugalmasságából, a fogyás következményeként gyakran megereszkedik, elvékonyodik. Azonban, ha fogyás közben a bőrfeszesítésre is gondot  fordítunk, megőrizhetjük bőrünk állapotát.  Negyven felett a bőr egész másfajta ápolást igényel, mint a húszas, harmincas évek táján. A középkorú hölgyeknek az életmódváltás mellett kozmetikus is segíthet abban, hogy ‘jól érezzék magukat a bőrükben’. Bárányos Zsuzsa kozmetikus szerint az életmódváltás és a testmozgás kiegészítése lehet számos olyan elektrokozmetikai kezelés, illetve eljárás is, ami segít megszabadulni a nehezen ledolgozható zsírszövetektől, valamint, az életmódváltást bőrfeszesítő kezelésekkel támogatva elejét vehetjük a bőr megereszkedésének is.

A bársonyos bőr a megfelelő életmódnál kezdődik

Azonban bármilyen hatékonyak is a bőrfeszesítő vagy épp zsírbontó kezelések, nem helyettesítik az egészséges életmódot. Fogyasszunk naponta legalább két, a nyári melegben három liter folyadékot. Kerüljük az alkoholt és a cukrozott üdítőket. Táplálkozzunk változatosan és mozogjunk sokat a friss levegőn. A szervezet szénhidrátszükségletét főképp gyümölcsök és zöldségek fogyasztásával biztosítsuk, és lehetőleg iktassuk ki étrendünkből az édességeket.

Mindezek mellett pedig ne feledjük:  az alvás a legjobb szépítőszer. Pihenjünk eleget. Az alvásigény bár egyénenként változó, az bizonyos, hogy ahhoz, hogy valóban jó kondícióban legyünk, feltétlenül ki kell aludnunk magunkat. 


A fentiekből következik, hogy 40 éves kor felett már magához a testsúly megtartásához is kevesebb kalóriát kell bevinni, az izomtömeg csökkenését pedig csak rendszeres mozgással tudjuk megállítani. Ugyanezért  a kampány jellegű fogyókúrák nem hoznak hosszú távú eredményeket, megoldást az életmódváltás jelenthet. Kevesebbet enni és többet mozogni egy olyan életszakaszban, amikor a változókori tünetek is gyakran csak fokozzák a mindennapok problémáit, nem éppen könnyű feladat. Azonban a rendszeres testedzés és a táplálkozási szokások megváltoztatása a változókorral járó pszichés és fizikai tüneteket is képes enyhíteni, így az életmódváltás  több szempontból is ajánlott ebben az életszakaszban.


forrás: Bébik.hu
hírek, aktualitások

Borozgatunk, iszogatunk?

2025. november 13.

Sorozatunkban kedves, mosolyogni való, humoros, netán túlzásokba eső régi reklámokból, szövegezésekből szemezgetünk.

A reklámok egyfajta korjelzők. Jellemzőek az adott korra, amikor azok készültek, mert a háttérben ott búvik egy adott szakma, hivatás általános története, fejlődésének pontjai. A reklámábrázolás fejlődése során nyomon követhetjük a betűvonás stílusjegyein, a nyomtatási technikák fejlődésén túl a szájhagyomány, a képi ábrázolás és az írásbeliség időbeli alakulását.

A szakemberek szerint a reklám csírái már az ókorban fellelhetők. Kialakulását és a reklámeszközök használatát jól végigkísérhetjük a gyógyszerészet fejlődésének mezsgyéjén. Szinte a gyógyszertárak létrejöttének pillanatától megfigyelhetőek azok a jelek, amelyekkel az orvosgyógyszerész, majd később az önállóvá vált patikus felhívta a betegek figyelmét a szolgáltatása iránt. A bútorzat, az edényzet, a csomagolóanyagok, az ajándék- és reklámtárgyak mind-mind az adott gyógyszertár ismertségét voltak hivatottak fokozni és terjeszteni. A gyógyszerészet – kialakulása és története során – élen járt a reklám fejlesztésében és a reklámeszközök kialakításában.

Régen is a különböző reklámok közül a termékreklám volt a legmarkánsabb. A termékreklám a kommunikáció része. Reményt ad és ígéretet tolmácsol, leginkább, hogy döntésre, vásárlásra ösztönözzön. Így volt ez régen is, és így van ez ma is.

Lelki egészség megőrzése könyvek segítségével

2025. november 12.

Szórakoztató olvasmányok, önismereti és pszichológiai könyvek, valamint klasszikus és szépirodalmi alkotások – ezeket olvassák leggyakrabban a Libri olvasói stresszes vagy nehéz élethelyzetekben. A könyvkereskedő az olvasás és a mentális egészség kapcsolatát vizsgáló, több mint 700 fős, nem reprezentatív felméréséből kiderült, hogy a válaszadókat leginkább a saját nehézségeiktől való eltávolodás, a hétköznapokból való kizökkenés segíti a problémás élethelyzetekkel való megküzdésben.

Ma világszerte több mint 1 milliárd ember küzd valamiféle mentális betegséggel – vagyis a lelki problémák minden 8. ember életét megnehezítik. A Libri arra volt kíváncsi, hogy milyen szerepet játszanak az olvasók életében a könyvek – éppen ezért a könyvkereskedő egy a könyvek és a lelki egészség kapcsolatát vizsgáló online felmérést végzett, amelyet több mint 700-an töltöttek ki.  

A kutatásból kiderült: az olvasók csaknem 98 százaléka szerint a könyveknek szerepük van a lelki egészség megőrzésében, és mintegy 94 százalékuk szerint segítenek a nehéz, stresszes vagy kritikus élethelyzetek átvészelésében is. A kérdőív válaszai alapján úgy tűnik, a legtöbb olvasónak saját tapasztalata is van ezen a téren: 53 százalékuk gyakran, egyharmaduk (29,4%) mindig, majdnem 16 százalékuk pedig alkalmanként olvas, ha lelki nehézsége adódik.  

A felmérésben a Libri az olvasmányok típusára is rákérdezett: a nehéz, stresszes helyzetekben válaszadók háromnegyede (74,5%) kifejezetten könnyed, szórakoztató irodalmat keres, ugyanakkor több mint harmaduk (37,6%) önismereti, önsegítő vagy pszichológiai témájú könyvekhez is szívesen fordul, míg 34 százalékuk klasszikus vagy kortárs szépirodalmat olvas.

Miért lényeges a megfelelő fehérjebevitel?

2025. november 12.

A Danone Magyarország és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) közös, 320 dietetikus szakembert bevonó felmérése rámutatott: bár a szakemberek szerint a fehérje az egészséges étrend egyik kulcseleme, a magyar lakosság tudatossága ezen a téren továbbra is hiányos. A dietetikusok 70%-a úgy véli, hogy csupán kisebb hányad ismeri a fehérjék valódi szerepét a kiegyensúlyozott táplálkozásban.

A felmérés* szerint a fehérjebevitel a dietetikai tanácsadás egyik leggyakrabban felmerülő témája: a szakemberek több mint 80%-a rendszeresen vagy alkalmanként kap kérdéseket páciensektől. Leggyakrabban az egyes ételek fehérjetartalma, a különböző diétákhoz kapcsolódó szükségletek és a sportoláshoz kötődő fehérjebevitel érdekli az embereket.

A dietetikusok elsősorban a változatos, állati és növényi forrásokra egyaránt építő fehérjefogyasztást javasolják, ugyanakkor tapasztalataik szerint a páciensek inkább az állati eredetű fehérjékre – húsokra, tejtermékekre, tojásra – építik az étrendjüket, míg a növényi források fogyasztása háttérbe szorul. A szakemberek szerint az optimális fehérjebevitelre különösen nagy figyelmet kell fordítani többek között műtétek után, vegetáriánus és vegán étrend követésénél, időskorban, több betegséggel együtt élő pácienseknél, valamint emésztési problémák esetén.

A fehérje legfontosabb élettani előnyeként a dietetikusok 87%-a az izomtömeg fenntartását emelte ki, de sokan hangsúlyozták az immunrendszer támogatását (68%) és a testtömeg-karbantartásban betöltött szerepét (65%) is. Ugyanakkor megosztottak abban, hogy a lakosság inkább túl kevés vagy túl sok fehérjét fogyaszt: 40% alul fogyasztást, 43% túlfogyasztást tapasztal a praxisában.