Az óvodák szerepe az iskolára való felkészítésben
Érdekességek2018. február 20.
Mostanában többször elgondolkodtam azon, hogy jó döntés volt-e az óvodában a kötelező foglalkozásokat kezdeményezésre cserélni, ahol a pedagógus felkínálja a lehetőséget egy-egy tevékenységre, s a gyermek bekapcsolódik, ha szeretne.

Vannak viszont gyermekek, akik a legügyesebb motiválás ellenére sem kapcsolódnak be ezekbe a foglalkozásokba.
Sokszor pont azért, mert érzik magukról, hogy ezekben a dolgokban nem elég ügyesek. Rájuk kellene legjobban figyelni, hiszen általában pont nekik lenne legnagyobb szükségük arra, hogy részt vegyenek ezeken a foglalkozásokon.
A kezdeményezéseket tartó óvodapedagógusoknak nagyon alaposan kell megfigyelnie a gyermekeket.
Legkönnyebb dolguk azokkal van, akik szívesen részt vesznek a közös tevékenységekben. Náluk egyértelműen kiderül, hogy melyik területen ügyesebbek, hol vannak elmaradásaik, melyek szorulnak fejlesztésre.
Ez sajnos azoknál a gyermekeknél nem biztos, hogy kiderül, akik nagyon ügyesen kihúzzák magukat ezek alól az alkalmak alól.
Őket a hétköznapi tevékenységükben, játékukban kell nagyon alaposan megfigyelni, hiszen ott is sok minden kiderül.
Mindenképpen érdemes az óvodapedagógus véleményére adni, ha a gyermekünkkel kapcsolatban valamilyen meglátása van.
A felelősségük is nagy, hogy észrevegyék akár az apró jeleket is, melyek később nehézségeket okozhatnak a tanulásban a gyermeknek. A legnagyobb terük, idejük nekik van ezek játékos fejlesztésére, ha pedig azt érzik, hogy további megsegítés szükséges, akkor abban van a felelősségük, hogy lehetőleg minél előbb jelezzék ezt a szülő felé, hogy mihamarabb lehessen egyéb fejlesztéseket elkezdeni.
forrás: Harmonet